Iedere coach wilt graag een vaste stroom aan bezoekers en leads naar hun website trekken. Het is daarom ook enorm belangrijk dat je weet hoe je dit kan doen en wat de verschillende strategieën zijn om nieuwe mensen te bereiken voor jouw coaching business.
Nieuwe website bezoekers voor coaches
Al is je website nog zo mooi, als niemand deze ziet heb je er onder aan de streep nog niks aan. Een van de beste manieren om op dit moment nieuwe bezoekers te generen is een combinatie van een goede SEO strategie die aansluit op jouw online advertising. Met de juiste strategie, content en consistentie kan je jouw bedrijf enorm laten groeien en hiermee nieuwe mensen bereiken.
In deze blog leer je over de 4 verschillende soorten bezoekers en hoe jij deze het beste kan aanspreken.
1 Betaalde bezoekers
Betaalde bezoekers zijn bezoekers die op jouw site terechtkomen via advertenties. Dit kan bijvoorbeeld via Facebook advertenties, Google ads of LinkedIn advertenties. Maar ook via traditionele media als huis-aan-huis bladen, kranten, tv en radio. Deze bezoekers zijn zeer waardevol voor coaches, omdat ze goed aansluiten op je doelgroep.
Facebook advertenties is op dit moment een van de beste manieren om nieuwe mensen te bereiken. Voor een relatief klein bedrag kan je een specifieke doelgroep bereiken die goed aansluit op jouw coaching niche, zodat je zeker weet dat jij de mensen bereikt die binnen jouw beoogd publiek vallen.
2 Geleende bezoekers
Je kunt bezoekers ook lenen, dit klinkt wellicht wat vreemd maar het is een goede strategie om nieuwe mensen te bereiken. Dit doe je door een marketingboodschap te verspreiden op een platform dat niet in jouw bezit is, denk hier bijvoorbeeld aan een blog van iemand anders.
Zo leen je het publiek van iemand anders. Dit is een gemakkelijke manier om een grote en nieuwe groep mensen aan te spreken, zonder deze eerst zelf op te hoeven bouwen.
3 Verdienen
Je kunt naast de eerder genoemde manieren ook je bezoekers verdienen. Dit gaat over alle bezoekers die jij krijgt via derde partijen, het gaat hier dus om user generated content.
User generated content (content gemaakt door gebruikers van jouw product of dienst) is enorm belangrijk voor een coachingbedrijf.
Dit kan bijvoorbeeld een review zijn, maar ook een social media post, foto met jouw product of een nieuws item.
4. Beheren
Als laatste kan je ook je bezoekers beheren. Dit betekent dat je volledig in beheer bent van het platform dat je gebruikt. Zoals een podcast of een e-maillijst. Het voordeel van je bezoekers beheren is dat je niet bang hoeft te zijn voor veranderingen waar jij geen controle over hebt.
Je hoeft je niet druk te maken dat een social media platform minder populair wordt of helemaal verdwijnt. Doordat je deze bezoekers zelf beheert als coach heb jij altijd de touwtjes in handen.
Wat is er nu het beste?
Je vraagt je nu wellicht af welke van deze 4 methodes het beste is. Er is hier geen one size fits all antwoord, maar over het algemeen is een combinatie van deze verschillende manieren het beste. Zo krijg je iets mee van alle mogelijkheden.
Dus nog even op een rijtje:
- 4 verschillende soorten bezoekers: betaalde, geleende, verdiende en de bezoekers die je beheerd.
- Deze verschillende bezoekers spreek je op verschillende manieren aan, als coach weet je zelf hoe je jouw doelgroep het beste kunt aanspreken.
- Bepaal en probeer wat voor jou het beste werkt, een mix van verschillende groepen is natuurlijk ook mogelijk.