Wil jij jouw bedrijf beter zichtbaar maken via social media? Dat kan! Vaak wordt er gedacht dat dit een makkelijke manier is om je bedrijf of merk aan veel mensen te laten zien. Een paar posts in de online wereld gooien en klaar! Maar iedereen die dit heeft geprobeerd zal er al snel achter zijn gekomen dat dit weinig tot geen effect heeft. Hoe kan het dan dat er andere bedrijven zijn waar de social media posts wel aanslaan? Wij geven jou graag 3 social media tips om je op weg te helpen.
Bedenk van tevoren een strategie
Er wordt vaak nog gedacht dat het plaatsen van social media posts een eitje is. Nu is het plaatsen zelf ook zeker geen grote uitdaging, maar wat je plaatst dat is natuurlijk waar het om draait.
Door van tevoren te bedenken wat je wilt bereiken met social media (meer klanten, interactie, meer mensen bereiken, etc…) heb je de eerste stap gezet in het maken van je social media strategie.
De tweede stap is bedenken hoe je dit gaat bereiken. Ben je de eigenaar van een sportschool en wil je mensen motiveren om te gaan? Dan kan je dit doen door bijvoorbeeld een quote of een succesverhaal van een klant te delen.
Nu heb je dus duidelijk het doel voor ogen én hoe je dit gaat overbrengen. Door dit van tevoren bij elke post te doen krijg je een veel duidelijker beeld van wat je wilt bereiken.
Wees consequent
De ene week heb je nu eenmaal meer tijd dan de andere week. Maar dat betekent niet dat je de ene week 5x moet posten en de andere week niks van je kan laten horen. Dit is een social media tip die je niet mag vergeten!
De dagen of weken waar je dus wat meer tijd over hebt kan je vooruit werken en content klaarzetten voor de dagen en weken waar je hier minder tijd voor hebt.
Testen, testen en nog eens testen
Wat werkt voor jouw doelgroep? Hoe spreek je ze het beste aan? Waarmee krijg je interactie?
Je kan hier van tevoren geen antwoord op geven, natuurlijk kan je een idee hebben. Maar zeker weet je het nooit. Je komt er wel achter door te testen, te testen en het nog eens te testen.
Door verschillende posts online te plaatsen met kleine aanpassingen hier en daar kan je het verschil gaan meten. Waar reageren mensen meer op? Welke posts krijgen de meeste likes? En welke krijgen meer opmerkingen?
Door veel te posten en te testen krijg je een goed beeld van wat jouw doelgroep aanspreekt en aanzet tot actie.
Nu is het tijd om terug te gaan naar de tekentafel en je social media aanpak aan te passen en bij te schaven. We gaan voor resultaat! Merk je nu dat het nog steeds niet zo lekker loop als je had gehoopt of dat het te veel tijd in beslag neemt? Dan helpen we je graag verder, neem hier contact met ons op voor de mogelijkheden. Op zoek naar nog meer social media tips? Volg ons dan op Instagram en Facebook!