Bij NewDaySocial zijn we er van overtuigd dat elk bedrijf voordeel kan halen uit een goede social media aanwezigheid. Steeds meer bedrijven zijn hier druk mee bezig, maar we zien ook een branche die nog wat achter blijft. De restaurants, zonde want hier kan je juist heel veel mee doen!
In deze blog vind je 3 social media tips voor restaurants die je meteen kan toepassen voor jouw restaurant om zo je online bereik te vergroten.
1 Moedig gasten aan om in te checken bij jouw restaurant op Facebook
Doordat jouw gasten zich inchecken op Facebook zien hun vrienden waar ze zijn. Dit is de digitale variant van mond-tot-mondreclame. Daarnaast helpt dit ook de betrouwbaarheid van je Facebook pagina te verbeteren.
Je kan dit aanmoedigen door het simpelweg te vragen, maar je kan er ook iets tegenover zetten zoals 5% korting of een gratis drankje.
2 Wees actief op social media
Het is niet meer genoeg om een keer in de week een update online te zetten. Probeer minimaal 3x per week een post online te zetten op je social media kanalen, Facebook en Instagram zijn een must have voor je restaurant.
Let hier goed op de kwaliteit van je posts, je wilt hier iets mee bereiken. Zo kan je mensen informeren over dat unieke gerecht wat jullie hebben, een actie promoten of mensen aanzetten om te reserveren.
Door de juiste strategieën toe te passen kan jij nieuwe mensen bereiken.
3 Reageer op alle interacties
Of het nu reacties zijn op je meest recente Instagram post of een DM via Facebook. Het is belangrijk dat mensen snel een reactie kunnen verwachten als ze een bericht hebben achter gelaten. Met uitzondering van spam berichten natuurlijk.
Probeer betrokken te zijn met de mensen die de tijd nemen om een reactie achter te laten. Zo bouw je een band op met je volgers en is de kans groter dat ze binnenkort bij jou een tafel reserveren.
Geen tijd om dit zelf op te pakken? Geen zorgen! Dan kan NewDaySocial je verder helpen, kijk hier voor de mogelijkheden of neem contact met ons op dan kijken we samen wat het beste werkt voor jouw restaurant.